Kedveseim!
Az előző héten mindenki becsülettel helyt állt, szorgalmasan elkészítettétek a leckét! Dicséret!
Ez a lelkes hozzáállás maradjon is meg!
Kérlek benneteket, hogy az eddig vett igék Perfekt alakját folyamatosan ismételjétek!
A mai nap anyaga is a Perfektről szól. Olvassátok el a tk.118.oldalán Hans további naplóbejegyzését!
( 2 rövid zöldmezős szövegrész)
Alakítsátok át a múlt idejű mondatokat jelen idejűvé!
Heute stehe ich früh auf,.....
Folytassátok a példa alapján!
Tk. 118./2.
Mindkét feladatot készítsétek el a füzetben és névvel ellátva küldjétek el az email címemre!
egazsonevarga@gmail.com
Határidő: március 24.
2020. március 23., hétfő
Katolikus hittan
Tankönyv: Élettrend (Ecclesia Hittankönyvek) 82-86.o.
Az óra célja: A Szent Háromnap történéseinek és liturgikus ünneplésének megismerése, összekapcsolása
Nevelési cél: A feltámadt Krisztussal való személyes kapcsolat mélyítése Ráhangolódás
1.
feladat :
Olvasd fel magadnak hangosan a következő sorokat!
Aki hisz Jézusban, az látja meg
először.
Jézus él! Lélekben mindenütt
jelen van!
Sok ember gondolataiban él.
Találkozhatunk Jézussal otthon, de az iskolában is, ha jóban vagyunk a
többiekkel.
Jézus bennünk él, ha valami jót
akarunk.
Ha a Bibliát olvasom Jézus él.
Már találkoztam vele a
szentmisén.
Jézus a szüleink által is szól
hozzánk, mert ők jót akarnak nekünk.
Hát áldozáskor találkozhatunk
vele! Ezt minden gyerek tudja!
Akkor láthatjuk Jézust, ha
örülünk.
Amikor barátságos és segítőkész
vagyok, a mások szemében látom ragyogni Jézus Krisztust.
Amikor valaki megbocsát nekem.
Amikor az ember nem gonosz, csak
azért, mert a másik gonosz.
Jézus jelen van, amikor beszélsz
róla.
A boltban és az utcán, Csak oda
kell nézned.
Ha valaki örömet okoz nekem.
Amikor beszélgetek vele. Akkor
jelen kell lennie, nem?
Mert még megvannak a szavak,
amelyeket ő mondott.
Mindenütt találkozhatsz vele,
ahol világosság van a világon.
Hát persze, hogy él. Néha megment
bennünket kellemetlen helyzetekből.
Ha az ember úgy próbál élni,
ahogyan Jézus mondta, akkor állandóan jelen van.
Amikor valami rosszat akarok
tenni, de jön valaki, és lebeszél róla.
Amikor valaki kioktat.
Amikor anyámmal vagyok vagy nagyanyánál,
akkor ott van.
Amikor valaki jószívűen kölcsönad
nekem valamit.
Amikor elfelejtek valamit, és azt
mondják: ,,Jó, hát akkor majd később.,,
Amikor valakiért imádkozom.
Általában mindig, ha odafigyelsz.
2.
feladat: Tarts egy kis csöndet majd keress olyan helyzeteket az
életedből, ami fent olvasott sorokhoz kapcsolódhat. Olyan örömöt, helyzetet az
életedben, melyben megtapasztaltad a feltámadt Krisztus jelenlétét!
3.
feladat: A tankönyv 84-86- oldala alapján olvasd el a vázlatpontokhoz tartozó részeket!
Nagycsütörtök
Jézus életének eseményei:
·
lábmosás (Jn 13,5)
·
az Eukarisztia megalapítása ( MK 14,22-24)
·
búcsúbeszéd (Jn 13,31-17,26)
Liturgia:
·
a harangok „elmennek Rómába”
·
lábmosás szertartása
·
Oltáriszentség őrzőhelyre vitele
·
oltárfosztás
·
virrasztás
Nagypéntek
Jézus életének eseményei:
·
Jézus keresztútja
Liturgia:
·
Passió János evangélista szerint
·
egyetemes könyörgések
·
kereszthódolat
Nagyszombat, Húsvét vigíliája
Jézus életének eseményei:
·
Jézust sírba helyezik
·
harmad napra feltámad
Liturgia:
·
húsvéti gyertya
·
Exultet, Húsvéti örömének
·
olvasmányok
·
Glória
·
keresztelés
·
keresztségi fogadalom megújítása
·
feltámadási körmenet
4.
feladat: Írd le röviden a füzetedbe a következő fogalmakat a tk.86.
oldaláról: Eukarisztia, keresztút,
vigília, felnőtt-keresztség
Befejezés:
5.
feladat: Hallgasd meg az Exultet Együttes: Feltámadt, Alleluja! című
dalát! https://www.youtube.com/watch?v=XEVwPLr7EHk
Osztályfőnöki
Kedves Gyerekek!
Nézzétek meg az alábbi videót (1.rész)!
https://www.youtube.com/watch?v=MXpYOz5Q03M&list=RDCMUCHBJUOq1BvR7ptPJ_MAMvbg&index=1
Melyek a helyes kézmosás fontos mozzanatai?
Írjátok le, és küldjétek el az alábbi email címre!
egazsonevarga@gmail.com
Nézzétek meg az alábbi videót (1.rész)!
https://www.youtube.com/watch?v=MXpYOz5Q03M&list=RDCMUCHBJUOq1BvR7ptPJ_MAMvbg&index=1
Melyek a helyes kézmosás fontos mozzanatai?
Írjátok le, és küldjétek el az alábbi email címre!
egazsonevarga@gmail.com
ének-zene
Kedves Gyerekek!
Elérkeztünk a neoklasszicizmushoz:
Ezt írjátok a füzetbe:
Neoklasszicizmus = újklasszicizmus 1920 körültől. Célja a barokkban és a klasszicizmusban elterjedt zenei formák megújítása. Legfőbb képviselője Igor Sztravinszkij.
Hallgassátok meg az alábbi zenéket:
Sztravinszkij: Petruska (részlet)
https://www.youtube.com/watch?v=Z2Og1cVhpQk
Sztravinszkij: Zsoltárszimfónia (részlet)
https://www.youtube.com/watch?v=dmrOlCUwHxE
Elérkeztünk a neoklasszicizmushoz:
Ezt írjátok a füzetbe:
Neoklasszicizmus = újklasszicizmus 1920 körültől. Célja a barokkban és a klasszicizmusban elterjedt zenei formák megújítása. Legfőbb képviselője Igor Sztravinszkij.
Hallgassátok meg az alábbi zenéket:
Sztravinszkij: Petruska (részlet)
https://www.youtube.com/watch?v=Z2Og1cVhpQk
Sztravinszkij: Zsoltárszimfónia (részlet)
https://www.youtube.com/watch?v=dmrOlCUwHxE
Házi feladat:
Sztravinszkijról, vagy Prokofjevről készítsetek egy gyűjtőmunkát. A megoldásokat e-mailban küldjétek el. ( gulyas.monika12@gmail.com )
Határidő: 2020. 04. 06.
Jó munkát kívánok!
Mónika néni
Matematika 03.23.
Sziasztok!
Egy új hét kezdődik, és most már élesben mennek a dolgok!
Írtam egy levelet, melyet szeretném ha megmutatnátok a szüleiteknek is!
Ebben arról írtam, hogy tudnánk leegyszerűsíteni a képek elküldését!
link:tájékoztató
Azt is igértem, hogy pontokat fogunk gyűjteni és abból lesznek jegyek! Ennek a szabályát is kidolgoztam! A következő linken olvashatod el!
link:játékszabály
Akkor kezdjük az órát!
Előző óránk témája az egyenes arányosság volt! Rögtön egy kvízzel szeretném leellenőrizni, mit tanultatok!
link:kvíz
Játék után jöjjön az új anyag.
Olvasd el a tankönyv következő oldalait! tk 136-137-138 . Ne csak olvasd értelmezd is! Az is segít ha ezeken az oldalakon levő függvényeket te is lerajzolod a füzetedbe!
Nézd meg a következő videót!
link:videó
Írd le a füzetedbe: a tk pirossal írt részeit!
És ezt! Két függvény párhuzamos, ha a meredekségük megeggyezik!
Feladat megoldás: mf 98/1,2,3
Amit el kell küldened: A lemásolt mondatokat, és a munkafüzet feladatait! Aki tudja a fotóalbumba, aki nem az a emailemre. Tehát mindenkitől 2 képet kérek!
Jó tanulást várom a képeket!
Margó néni
Egy új hét kezdődik, és most már élesben mennek a dolgok!
Írtam egy levelet, melyet szeretném ha megmutatnátok a szüleiteknek is!
Ebben arról írtam, hogy tudnánk leegyszerűsíteni a képek elküldését!
link:tájékoztató
Azt is igértem, hogy pontokat fogunk gyűjteni és abból lesznek jegyek! Ennek a szabályát is kidolgoztam! A következő linken olvashatod el!
link:játékszabály
Akkor kezdjük az órát!
Előző óránk témája az egyenes arányosság volt! Rögtön egy kvízzel szeretném leellenőrizni, mit tanultatok!
link:kvíz
Játék után jöjjön az új anyag.
Lineáris függvények
Olvasd el a tankönyv következő oldalait! tk 136-137-138 . Ne csak olvasd értelmezd is! Az is segít ha ezeken az oldalakon levő függvényeket te is lerajzolod a füzetedbe!
Nézd meg a következő videót!
link:videó
Írd le a füzetedbe: a tk pirossal írt részeit!
És ezt! Két függvény párhuzamos, ha a meredekségük megeggyezik!
Feladat megoldás: mf 98/1,2,3
Amit el kell küldened: A lemásolt mondatokat, és a munkafüzet feladatait! Aki tudja a fotóalbumba, aki nem az a emailemre. Tehát mindenkitől 2 képet kérek!
Jó tanulást várom a képeket!
Margó néni
Angol N
Good morning!
Mai feladat:
Tóthné VK
Mai feladat:
- 1/A 2. r. más.+T
- TK 8/2 olv.+jelölni:T(igaz), F(hamis), D(nincs a szöv-ben)
Tóthné VK
03.23. Református hittan
Sziasztok!
Megvolt a minden napi imádság? :-) Nekem igen! Folytassátok!
Azt mondják, aki énekel, kétszeresen imádkozik. Örülnék, ha megnéznétek ezt a videót:
https://www.youtube.com/watch?v=GcWwMULWDTU
- ez egy dicsőítő ének, szabad énekelni, sőt táncolni is!
De akinek nem jön be a Planetshakers stílusa, vagy lágyabb dallamokra vágyik, megnézheti ezt is:
https://www.youtube.com/watch?v=DXDGE_lRI0E
Ha tetszett, kereshettek még több dalt!
HALLELUJA - ki emlékszik rá, mit jelent?
Megfejtés: DICSÉRJÉTEK AZ URAT. Dicsérjétek és hívjátok segítségül! :-)
Megvolt a minden napi imádság? :-) Nekem igen! Folytassátok!
Azt mondják, aki énekel, kétszeresen imádkozik. Örülnék, ha megnéznétek ezt a videót:
https://www.youtube.com/watch?v=GcWwMULWDTU
- ez egy dicsőítő ének, szabad énekelni, sőt táncolni is!
De akinek nem jön be a Planetshakers stílusa, vagy lágyabb dallamokra vágyik, megnézheti ezt is:
https://www.youtube.com/watch?v=DXDGE_lRI0E
Ha tetszett, kereshettek még több dalt!
HALLELUJA - ki emlékszik rá, mit jelent?
Megfejtés: DICSÉRJÉTEK AZ URAT. Dicsérjétek és hívjátok segítségül! :-)
Angol Emelt 03.23.
Sziasztok!
Elnézést , kisebb technikai probléma adódott, s ezért csak este került fel a blogra a mai feladat. Így a holnapi feladattal együtt küldjétek el nekem. Köszönöm szépen!
Remélem kipihentétek magatokat a hétvégén és frissen, üdén néztek az új kihívások elé!
FONTOS!! A beadandókat, képeket, file-okat az e-mail címemre kérem: sz.k.e.english@gmail.com
Köszönöm előre is!
Egyelőre haladunk tovább az anyaggal, a TZ megírására később visszatérünk majd.
A mai anyag: Unit 5A
Vocabulary- szavak
1. MF . 78.old. 5.A szavait másoljátok ki a szótár füzetetekbe- Fényképezzétek le!
2. Írjátok be a szavakat online szótárba és, hallgassátok meg a kiejtést.
https://dictzone.com/angol-magyar-szotar/
3. Játék: Gyakoroljátok a szavakat a következővel: https://skribbl.io/
Comprehension- olvasmány
1. TK 56.old./ 2
2. Tk 57.old. / 3.4 a
A válaszokat a füzetbe írjátok le és fényképezzétek le!
Minden fényképet az e-mail címemre kérek! Határidő: 2020.03.23. 19:00
Köszönöm szépen!
Jó munkát mindenkinek!
Enikő néni
Elnézést , kisebb technikai probléma adódott, s ezért csak este került fel a blogra a mai feladat. Így a holnapi feladattal együtt küldjétek el nekem. Köszönöm szépen!
Remélem kipihentétek magatokat a hétvégén és frissen, üdén néztek az új kihívások elé!
FONTOS!! A beadandókat, képeket, file-okat az e-mail címemre kérem: sz.k.e.english@gmail.com
Köszönöm előre is!
Egyelőre haladunk tovább az anyaggal, a TZ megírására később visszatérünk majd.
A mai anyag: Unit 5A
Vocabulary- szavak
1. MF . 78.old. 5.A szavait másoljátok ki a szótár füzetetekbe- Fényképezzétek le!
2. Írjátok be a szavakat online szótárba és, hallgassátok meg a kiejtést.
https://dictzone.com/angol-magyar-szotar/
3. Játék: Gyakoroljátok a szavakat a következővel: https://skribbl.io/
Comprehension- olvasmány
1. TK 56.old./ 2
2. Tk 57.old. / 3.4 a
A válaszokat a füzetbe írjátok le és fényképezzétek le!
Minden fényképet az e-mail címemre kérek! Határidő: 2020.03.23. 19:00
Köszönöm szépen!
Jó munkát mindenkinek!
Enikő néni
Történelem Teszt: II. világháború
Kedves 8. évfolyam!
Ígéretemhez hűen ma egy kis teszttel zárjuk a II. világháború témakörét!
Részletek:
- a füzetedbe oldd meg a feladatokat, csak a feladat számát/betűjét + a választ kell leírni (cetlik során is sokszor csináltuk így, amit nem tudsz, húzd ki), majd a füzetedet fotózd le, és küldd el nekem a:
bjfkrisztina8.osztaly@gmail.com e-mail címre!
NAGYON FONTOS!!! Mikor a fotót küldöd, a TÁRGY mezőbe írd bele a teljes neved, hogy a fura vagy szülői e-mail címekkel rendelkező gyerekeket is be tudjam azonosítani!!! Valamint azt is, hogy mit küldtél nekem!
(pl. tehát most ezt írod a tárgy mezőbe: Példa József, Teszt: II. vh.)
Köszönöm!!!
- a teszt megírására 30 perced van, visszaküldési határidő 2020. március 24., reggel 8 óra
- próbáld önállóan, segédeszköz nélkül megoldani a feladatot (a TE tudásodra vagyok kíváncsi, és azt szeretném ellenőrizni, hogy ez a témakör mennyire jött át neked... s egyébként is, nagyjából már tudom, hogy kitől milyen eredményre számíthatok... ;) )
- a tesztre nem jegyet, hanem pontokat fogsz kapni (ha egy hónapban a kiadott feladatok elvégzésére összegyűjtesz 100 pontot, akkor kapsz egy ötöst a Krétába)
És íme a kérdések, jó munkát kívánok mindenkinek!
Üdv: Kriszta néni
1. Karikázd be a fasiszta államokat!
USA
Lengyelország Németország
Japán Franciaország
Anglia Olaszország
Magyarország
2. Húzd alá a fasizmus jellemzőit!
Békés
területszerzés
Erőszakos terjeszkedés
Más népek
leigázása
Más népekkel való békés együttélés
Demokratikus
berendezkedés Diktatórikus hatalom kiépítése
Más népek
gyűlölete (Fajgyűlölet)
3. Évszámok (A vastaggal szedetteket illene napra pontosan tudni...aki tudja, írja úgy!)
a, Lengyelország lerohanása, azaz a II. vh. kirobbanása =
b, Pearl Harbor, azaz USA hadbalépése =
c, Hirosima és Nagaszaki =
d, A II. magyar hadsereg katasztrófája a Don-folyónál
=
e, Kassa bombázása,azaz Magyarország hadbalépése =
f, Normandiai partraszállás, azaz a a "D-nap" =
g, Mussolini meggyilkolása és Hitler
öngyilkossága =
h, Németország kapitulációja,azaz az európai háború vége =
i, Japán kapitulációja, azaz a II. világháború vége =
4. Legyen Ön is milliomos!
1.
Mikor volt a II. világháború?
A 1914-1918 C
Még nem is volt a II. világháború
B 1940-1945 D
1939-1945
2.
Melyik tábor győzött?
A A fasiszta országok C Döntetlen lett
B A
fasisztaellenes országok D Mindenki győzött
3.
Melyik magyar várost bombázták 1941-ben?
A Auschwitz-et C Kassát
B Martfűt D Budapestet
4.
Magyarország melyik országot támadta meg, belépve ezzel a II. világháborúba?
A Jugoszláviát C Angliát
B Németországot D Olaszországot
5.
Horthy Miklós kinek adta át a hatalmat 1944-ben?
A Szálasi Ferencnek C Hitlernek
B Szálasi
Istvánnak D
Nem adta át senkinek
6.
Ki szabadította fel Magyarországot a német megszállás alól?
A Németország C
Szovjetunió
B Mo.
még mindig német megszállás alatt áll D USA
7. Melyik japán városra, városokra dobtak atombombát 1945 augusztusában?
A Hirosima és Tokió C Nagaszaki
B Hirosima
és Nagaszaki D Hirosima,
Nagaszaki és Tokió
8.
Magyarország hogyan fejezte be a II. világháborút?
A Győztes országként C Mo. nem is lépett be a II.
vh.-ba
B Vesztes
országként
D Mo. még most is harcol a II. vh.-ban
5. Csoportosítsd a fogalmakat a számok segítségével!
hadüzenet = 1 GESTAPO = 5
kapituláció = 2 deportálás = 6
koncentrációs tábor = 3 nyilas = 7
HOLOKAUSZT = 4
a, Fegyverletétel, a háború feladása. _____
b, Haláltábor. _____
c, Idegenbe visznek embereket akaratuk
ellenére. _____
d, Fasiszta személy. _____
e, Annak a hírnek a hivatalos bejelentése,
hogy az ellenséges állam hadat üzen a másiknak. ___
f, Náci titkos rendőrség. _____
g, “Égő áldozat”. _____
6. Forrásfelismerés
A normandiai partraszállás A Don-folyó
Auschwitz Hirosima
a, “1943 van.
Dermesztő hideg van! Megfagyunk! -40
C-ot mutat a hőmérő. A hadseregünk nagy része odaveszett! Félek!
Remélem, én túlélem!”
_________________________________________
b, “1944. június 6-án
indult el több ezer hajó, szállító és harci repülőgép. A leghosszabb nap (a
D-nap) folyamán kb. 70.000 amerikai, 80.000 angol és kanadai katonát sikerült
partra tenni.”
___________________________________
c, “Hirtelen a Naphoz
hasonlóan éles fény volt látható, majd teljes sötétség borult a városra.
Iszonyatos robbanás hallatszott a köd és füst hatalmas tömegéből felemelkedett
az atomfelhő.”
___________________________________
d, “Az áldozatokat a
csarnokba vezették, ahol azt mondták nekik, hogy fürödni mennek. Ott
levetkőztek és törülközőt és szappant kaptak. Majd behajtották őket a
zuhanyzóba…Három perc múlva mindenki halott volt.”
___________________________________
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
Angol Emelt 06.10.
Sziasztok! H O L I D A Y ! Mindenkinek nagyon kellemes nyarat és jó pihenést kívánok! Enikő néni
-
Sziasztok! Az alapszófajokat ismételjük. Oldjátok meg a játékos feladatokat! https://learningapps.org/display?v=p2cjb20oj20 https://...
-
Sziasztok! A fotó Új témakörünk a fotózás, ami mindennapjaink elengedhetetlen technikájává vált. Olvassátok el az alábbi honlapon tal...
-
Kedves 8.a! Hamarosan elbúcsúztok az általános iskolától, tanáraitoktól, egymástól. Számotokra a következő tanév igazi új kezdést fog jel...