2020. április 20., hétfő

Katolikus hittan


A  mai órán könyvünk 3. fejezetét kezdjük el.
Címe: Életritmus /1. Hit-vallás (tk.:103-107.old)

Arra keressük a választ mi a hit és mi a hiszékenység.

1, „azt hiszem a táskámban hagytam a tárcámat”- bizonytalan vagyok, úgy gondolom, van egy ilyen benyomásom. Lehet, hogy így van, de lehet, hogy nem.
2, „hiszek neked” –rendesnek gondollak, bízom benne, hogy nem csapsz be.
3, „hiszek benned” – személyes kapcsolatunk kölcsönös bizalomra épült. Ismerlek, ismerem a képességeidet, ezért akár látatlanban is bízom benned.
            Példáink a hit három jellegzetes példáját hozzák, melyek különböző mélységű hitet fejeznek ki valamiben.
   De mit jelent az hogy,  ”Hiszem hogy van Isten!” – Nem láttam, nem hallottam őt, klasszikus értelemben nem találkoztunk, mégis kialakult az a meggyőződésem, hogy Ő, egy  létező valóság.
Amikor arról beszélek, hogy „Hiszek Istennek” – azt értem alatta, hogy elfogadom, amit a Szentírásban róla hallok, elfogadom, amit Jézus hirdetett.
„Hiszek Istenben” – Nem csak tudok róla valamit, hanem személyes kapcsolatban vagyok vele, bízom benne, mert tudom, hogy Ő mindenre képes és szeret engem.
   Mit jelent tehát hinni Istenben?
 Ő az, akihez mindig fordulhatsz. Biztos lehetsz benne, mert megbízható és hűséges azokhoz, akikkel szövetségben áll, és akik megtartják a törvényeit.
Isten szeretetét nem elég elfogadni, azt viszonozni kell. A barátság akkor barátság, ha kialakul egy őszinte párbeszéd, egy bizalmi kapcsolat oda-vissza alapon. Tehát szükséges a személyesség és a feltétlen bizalom.
Isten szeretete nem kisajátító szeretet. Mellette önmagad lehetsz, szeretete átölel, de nem kisajátít.
Isten nem telepszik rád, de te bármikor fordulhatsz hozzá.
Valódi erőforrás Ő számunkra. Életünknek Ő ad tartást, biztonságot és erőt.
Most olvasd el a 105. oldal szélén fenn Jeremiás próféta szavait! Gondolkodj el rajta.

Olvasd el a 105. oldalon A gyűrű két fele c. részt!  
Végezd el a 106. oldalon a Beszéljük meg c. részt!
Végül olvasd el a Hit-Vallás c. alfejezetet. Különösen figyelj a 107. oldal tetején írottakra!
Válaszolj a 107. oldal alján lévő, „Beszéljük meg! rovat kérdéseire! Légy őszinte magadhoz!!!

Jó munkát kívánok! Köszönöm a figyelmedet!

04.20. Református hittan

Sziasztok!
Jól telt a szünet, jól vagytok? :-)
Ha már digitális tanrend, jöjjön egy ppt:

http://refpedi.hu/hatteranyagok/digitalis%20hittan/5het/8.o.%20Jeremi%C3%A1s%20a%20fazekasn%C3%A1l.-20200404SzA.pptx

Jó tanulást! Vigyázzatok magatokra! Imádkozzunk tovább!

ének-zene 04.20.

Sziasztok!
Kezdjünk bele a magyar folklorizmus megismerésébe!
A fogalomról már korábban esett szó.
Magyarországon a legfőbb képviselői e műfajnak:
Kodály Zoltán és Bartók Béla.
Az általuk gyűjtött népdalok ma is "élő" kincseink, számtalan zeneszerző művéhez ad alapötletet, alaphangot.
Az évek során rengeteg Kodály kórusműrészletet tanultatok ti is.
Ma, Kodály: Fölszállott a páva c. férfikari művét hallgassátok meg. Ez a népdal megihlette Ady Endrét is.
Ady verse:
https://www.youtube.com/watch?v=I8lL_0Dq_v4
Kodály kórusműve:
https://www.youtube.com/watch?v=G6akQwb0494
szép hetet és jó zenehallgatást kívánok!
Mónika néni

Osztályfőnöki

Kedves gyerekek!

Holnap találkozhatunk ismét, a pénteki időponthoz hasonlóan!
Aki az email címét elküldte, küldtem ki számára értesítő levelet.
Várlak benneteket szeretettel!
Enikő néni

Történelem Potgyűjtés lezárása

Kedves 8. évfolyam!

A tegnapi nap során mindenkinek elküldtem a pontgyűjtő versenyben elért eredményét. Az első három legtöbb pontot elért tanulók:
98 pont: Gál Szilárd
97 pont: Papp Melinda
96 pont: Varga Kinga, Nagy Gergő, Kiss Mirabella és Capatana Evelin.

Ötös órai munka további büszke tulajdonosai: Gál Csaba, Juhász Áron, Keszthelyi Zsombor és Kósa Martin.

Gratulálok mindenkinek, és köszönöm azoknak a tanulóknak, akiket nem kellett külön noszogatnom, mert mindent határidőre elküldtek nekem, ezzel megkönnyítve és meggyorsítva a munkámat! :)

Most pedig nézzük az eddigi feladatok megoldásait:

1. kör: II. világháborús teszt
2. kör: Űrkutatásos feladatlap:

ŰRKUTATÁS CÍMŰ FELADATLAP MEGOLDÓKULCSA



Kik juttattak elsőként rakétát a világűrbe?        2 p

V: A németek, 1942-ben.

2. Mikor repült először ember az űrbe?              2 p

V: 1961.

3. Miről híres Leonov szovjet űrhajós?                2 p

V: 1965-ben ő volt az első ember, aki a zárt térből kilépett az űrbe.

4. Ki volt az első ember az űrben?                        2 p

V: Jurij Gagarin –szovjetunió

5. Ki volt az első női űrhajós?                                2p

V: Tyereskova –szovjetunió-

6. Ki volt az első magyar űrhajós, illetve ki volt a tartaléka?                    4 p

V: Az első magyar űrhajós Farkas Bertalan volt, és a tartaléka pedig Magyari Béla

volt.

7. A II. vh. végén az USA mit dobott le Japánra?                                         2 p

V: 2 atombombát, 1-et Hirosima városára, 1-et pedig Nagaszaki városára.

8. Az űrversenyben összeségében melyik ország volt a legsikeresebb?               

Ezt inkább kivettem az értékelésből, mert nem annyira egyértelmű… Voltak akik mindkét országot beírták, talán ők jártak legközelebb az igazsághoz…

A lényeg, hogy bár a közvélekedés szerint az USA valamikor 1963 és 1990 között megnyerte az űrversenyt, az űrhajósok ma, és még jó ideig a vesztes szovjet-orosz technikán ülve jutnak fel a világűrbe, és ugyanúgy szovjet-orosz technikával jutnak vissza.
3. kör: Hidegháború (Munkafüzetbeli feladatok):






5. kör: Redmentás teszt
Ennek javítókulcsát még nem teszem nyilvánossá, mert a másik osztály a napokban fogja megírni...

Kérlek, ellenőrizzétek le a feladataitokat, Ti is számoljátok össze a pontjaitokat, s ha esetleg bármi kérdésetek van, az e-mail címemre vagy messengerre elküldhetitek! Pénteken pedig beírom a Krétába a pontgyűjtő versenyen elért eredményeiteket, addig van lehetőségetek fellebbezni... :)

Kriszta néni


Német emelt

Liebe Kinder!

Gyakoroljátok a tk.19. oldal szövegének 1. részét!
Már korábban beszéltünk a kötőszavak csoportjairól, és az utánuk álló szórendről.
Ismételjük át őket!
Írjátok le a füzetbe az alábbi vázlatot és tanuljátok meg!

1. Egyenes szórenddel álló kötőszavak (alany+állítmány+ többi mondatrész következik)
- más néven "USODA"-s kötőszavak:
Und
Sondern
Oder
Denn
Aber

2. Fordított szórenddel állók (állítmány + alany): 

 dann, darum, deshalb, trotzdem, sonst, also, so ...stb.

3. Mellékmondati, vagy KATI szórenddel állók:
- ami azt jelenti, hogy Kötőszó+Alany+Többi mondatrész+Ige (Állítmány) sorrendben követik egymást a mondatrészek;
Ide tartoznak:
 - dass (hogy)
 - ob (vajon, -e)

A tankönyvben erről a nyelvtani részről részletesen ír Edit néni.

Ismételjétek át újra!
Az aláhúzások helyett írjátok le a kiegészített mondatokat a füzetbe!
Tk. 28-29. old. A kapcsolódó Partnerarbeit- ot a füzetbe írjátok le, a tk-ben ne töltsetek semmit!
Figyeljétek meg a példamondatokat, az azokban lévő szórendet!

A füzeti munkát a szokott módon kérem!
Határidő: április 21.





Matematika 04.20.

Sziasztok!

Sajnos mindig vannak lemaradók. Sajnálom őket. Mindenki magának tanul!

Már többször mondtam, hogyy legyen lecke füzeted, amelybe jegyzeteled, mi a feladat, mit oldottál meg!Órarend szerint tanulunk! Matekból egyik óráról a másikra!

A mai óránk témája:

Kördiagram készítése

Először egy videót nézz meg!

 link:kördiagram

Most készítsünk el egy kördiagramot közösen! Indítsd el a bemutatót, ahol azt hallod állj, akkor állítsd meg és a füzetedbe csináld a kiadott feladatot! Majd folytasd a vetítést!

Írd fel a füzetedbe a címet!

Kördiagram készítése

Indítsd el a bemutatót:kördiagram

Hiba üzenet: A bemutatóban az 52fok az 72fok! Bocsánat, de most gyorsan csak így javítom! 

Remélem mindenkinek siekült velem együtt elkészíteni a kördiagramot!
Most önállóan kell egyet elkészíteni!


Egy oszlop diagramot látsz a képen! Erről kell elkészíteni a táblázatot, majd a kördiagramot!
Egy felmérő eredményét mutatja az ábra. Olvasd le hány tanuló írt jelest, jót..... Számold át %-ba, majd a központi szöget is számold ki! Ja és ábrázold egy 2cm sugarú körbe!

Remélem sikerül! 

Úgy fotózd le, hogy a táblázatot is lássam, ne csak a kördiagramot!
Várom a szép ábrákat!

Játék:redmenta  Max 3* töltheted ki, a legjobb eredményt fogom jegyezni!

Aki még nem lépett be a teamsbe tegye meg, mert ott lesz a héten online óránk!

Jó tanulást!

Margó néni


Angol Emelt 04.20.

Sziasztok!

Köszönöm szépen mindenkinek, aki feltöltötte a munkáját a linoit felületre!
Ügyesek vagytok!

Külön kis jegyet adtam mindenkinek és e-mailben visszaküldtem Nektek.

Köszönöm szépen a szavazást is!
Nagyon örülök, mert igazán reálisan értékeltétek egymás munkáját!
A szavazás eredménye:  Kinga, Szilárd Marcell : nagy 5 :) Gratulálok!
                                        Panka, Gergő               : nagy 4 :) Gratulálok!
Beírtam a KRÉTÁBA.

Mai téma 1:  Project 3 (ZÖLD) -5D Trish's news

1. MF 78/5D
A szavakat másoljátok ki a szótár füzetetekbe és tanuljátok meg!
- Fényképezzétek le!

2. TK62/1b ésTk 63/ 2.
Olvassátok el a szöveget és válaszoljatok a kérdésekre a TK-be!
-Fényképezzétek le!

3. MF 50/1
Egészítsétek ki a szöveget a megadott szavakkal!
- Fényképezzétek le!

Mai téma: Project 3 (ZÖLD) - Everyday English_ Useful expressions

1.TK63/3a,b
3a: Alkossatok mondatokat!
3b: Írdjátok a megfelelő választ a megadott kifejezésekhez!
-Fényképezétek le!

2. MF 50/2.3
2: Alkossatok mondatokat a megadott szavakkal!
3. Egészítsétek ki a párbeszédet!
- Fényképezzétek le!

A fényképeket 2020.04.20.19:00-ig küldjétek el az e-mail címemre!

Köszönöm szépen!

Szép napot és jó munkát!

Enikő néni

Normál német

Hallo!

Döntsétek el az állításokról a szöveg alapján, igaz v hamis. Az ismeretlen szavakat a tk. hátulján találjátok.

Mf. 53/10

Angol N

Good morning!
Mai feladat:
  • TK 11/5a Füz-be: Csak kérdést írj! Li (was/ were) A  Bőv.? (Help: MF 67/1.1) 
  • TK 11/7c Olvasd össze a mondatokat!
  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
 Erre a linkre tölthetitek a fájlokat. 

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

Have a nice day. 
Tóthné VK

Angol Emelt 06.10.

Sziasztok!                          H O L I D A Y !  Mindenkinek nagyon kellemes nyarat és jó pihenést kívánok!  Enikő néni