2020. május 18., hétfő

Katolikus hittan


Hittan 8. osztály
Az óra címe: Csak lelkesen
Élet(T)rend: 118-122. oldal


IMA, ÉNEK:
- Én Istenem, benned bízom…: https://www.youtube.com/watch?v=_Y7isrudKSQ
- Jöjj, Szentlélek, szállj le rám…: https://www.youtube.com/watch?v=hQp5agMG72s
- Szentlélek, úgy kérünk szállj le ránk…:
- Jöjj Szentlélek, jöjj közénk: https://www.youtube.com/watch?v=u-9DJ3b7c8k

RÁHANGOLÓ KÉRDÉSEK:
- Mennyire vagy feltöltődve (1-6-os skálán)?
- Mi a véleményed:
·         Milyen érzés kérni? Tudsz-e egyáltalán kérni?
·         Mi a jó és mi a rossz benne?
·         Kitől kérsz szívesen?
·         Kitől kellemetlen, nehéz kérni?
·         Milyen érzés, hogy egyre több ügyet egyedül intézhetsz / egyedül kell, hogy intézz?
- Jézus és a kérés:
·          Mit jelent neked ez az idézet: „Kérjetek és kaptok, hogy örömötök teljes legyen.”
(Jn 16,24)
·         Miatyánk kérései: Te melyik kérést szereted legjobban a hét közül?
·         Jézus bátorítása alapján fogalmazd meg a saját kéréseidet!

Imádság
- Feltöltődés; teljes bizalmi kapcsolat.
- Szentlélek: „Ajándékos jóbarát”

·         Ajándékozás (A szeretetnyelvekről): https://www.youtube.com/watch?v=J2im4zaEONo

- Mi Atyánk:

Kérem – Köszönöm – Bocsánat: - Mindennapi segítségeink
- Mit jelent ez a három szó számodra?
Kérem: Mindannyian segítségre szorulunk.
              Milyen érzés kérni? Kitől? Kevesebb vagy több leszel attól, hogy kérsz?
Jézus maga is kért Istentől. Nem érezte cikinek, hogy kifejezze "rászorultságát", hiszen az Atyával tökéletesen jó viszonyban volt. Ráadásul jól ismerte a harmadik isteni személyt, a Szentlelket, aki által mi is kapjuk Isten ingyenes ajándékait: a kegyelmet. Te melyik isteni személyhez fordulsz a legszívesebben?
           Köszönöm:
- Milyen érzés, ha nem veszik észre, nem köszönik meg, amit Te másokért teszel? Te milyen gyakran veszed észre, köszönöd meg, ha Neked szívességet tesznek?
- Jó, ha észrevesszük és megköszönjük, amit mások nekünk tesznek. Ám mi magunk is nagyon sokszor válhatunk ajándékká mások számára. Néha elég egy mosoly vagy egy biztató szó, máskor az időnket ajándékozhatjuk oda. Sorolj fel olyan értékedet, ami másnak hasznára válhat.
            Bocsánat:
- Nem mindig sikerül a másik kérését teljesítenünk, gyakran elmulasztjuk megtenni a jót; szavainkkal, viselkedésünkkel megbántjuk a körülöttünk élőket. Nehéz beismernünk, hogy hibáztunk… Bátorságra van szükségünk ahhoz, hogy bocsánatot kérjünk – de megéri annak érdekében, hogy visszataláljunk a szeretet harmóniájára. Szoktál bocsánatot kérni? Mikor nehéz – és mikor könnyű?
- És hogy állsz a megbocsátással? Könnyen megy, vagy sokáig őrzöd magadban a haragot?
            Ajándékot kapni – Ajándékká válni
·                        Hogyan válhatunk ajándékká a másik ember számára?
·         Ajándékok, amikre nagy szükségem lenne:
·         Bennem lévő értékek, amik ajándékká válhatnak egy másik ember számára:
·         Ki a Szentlélek?
·         Mi a kegyelem?
·         Böjte Csaba elmélkedése a Szentlélek megvilágosító, megerősítő ajándékáról: https://www.youtube.com/watch?v=GY1-y1lthKU

- Az imádságban kérhetünk Istentől, hiszen ő az Atyánk. De a legfontosabb ajándék a Szentlélek. – minden más ajándékot általa kapunk. Minden nap megajándékozott vagyok. Minden nap ajándék lehetek.
                        Wortmann Ádám (Ő és én): https://www.youtube.com/watch?v=EDb5wZxYnV4

Dani Gyöngyi  (Ő és én):

https://www.youtube.com/watch?v=XHO2v493G4Y&list=PLgzJJPmOUSVgqk3TbgKRVhXLklUn6CzZ3


HETI GYAKORLAT
- A héten időt szánok valakire: odafigyelek rá, sietség, kapkodás nélkül igyekszem megadni
neki, azt a segítséget, amire szüksége van.
- Próbálok napközben odafigyelni arra, hogy mikor van szükségem segítségre.

1.      ÖSSZEGZÉS, HÁZI FELADAT, BEFEJEZÉS

- I/H Tk. 131. o.
- Megtérők imája – Jézus élete c. film alapján:
- Szentlélek jöjj, lobogó láng…: https://www.youtube.com/watch?v=fRStJFGLVCk

Angol Emelt 05.18.

Sziasztok!

A mai téma: Ptoject 4 LILA 2A Listening and Exercises

1.Project 4 LILA Tk 21.old./ 8.a,b
- Rajzoljátok le a táblázatot a VONALAS FÜZETbe!
- Hallgassátok meg a szöveget és töltsétek ki a táblázatot a hallottak alapján!
Page 21, Exercise 8.a
https://elt.oup.com/student/project/level4/unit02/audio?cc=hu&selLanguage=hu
- Írjatok igaz mondatokat a szereplőkről a füzetbe!
Pl: 1. She has recently drunk coffee.
         She drank it yesterday.
          It was horrible.

2. A következő linken gyakorló feladatokat találtok a Present Perfect és a Past Simple gyakorlására

https://www.perfect-english-grammar.com/past-simple-present-perfect-1.html
Oldjátok meg online a feladatokat és írjátok le a helyes megoldást a VONALAS FÜZETbe!

3. Fényképezzétek le a VONALAS FÜZETet és küldjétek el a képet az email címemre 2020.05.18. 20:00-ig.

Köszönöm szépen!

Jó munkát és szép napot!

Enikő néni



ének-zene 05. 18.

Sziasztok!
A tanév utolsó feladatát küldöm nektek:
Válasszatok egy nektek tetsző musicalt (lehet magyar is)  és mutassátok be. Rátok bízom, hogy a bemutatáshoz milyen eszközt választotok. Térjetek ki a zeneszerző(k)re, szövegíró(k)ra, esetleg a korra, társadalmi problémára (ha fontos), tartalmára stb. Ha van rá lehetőségetek, néhány dalt is illesszetek be! Ez lesz a tanév utolsó jegye.
Határidő: 
június 8.
Kedvcsinálónak küldök én is néhány dalt:
Dés-Geszti: A Pál utcai fiúk: Mi vagyunk a grund
https://www.youtube.com/watch?v=BWqGIR2Ao1M
Add át!
https://www.youtube.com/watch?v=tL21OnlQXoU
Webber: Macskák: Éjfél
https://www.youtube.com/watch?v=GHm62_K_z-k

Közeleg a tanév vége - és még ugyan nem tudjuk, hogy milyen módon -,de az is, hogy elbúcsúztok az iskolától...
A következő hetekben küldöm az évek alatt már sokszor hallgatott ballagási dalokat:
Elsőként, sokak nagy kedvencét:
Ákos: Ilyenek voltunk
énekelgessétek, hallgassátok, tanuljátok!
https://www.youtube.com/watch?v=WdKeQCTAWtY
Jó munkát és szép hetet kívánok!!!
Mónika néni

Osztályfőnöki

Kedves gyerekek!

Az idei osztálykirándulást őszre terveztem...
Nem tudtam akkor még, hogy ilyen formában folytatjuk iskolai munkánkat március közepétől.
Szeretném, ha a kiránduláson készített felvételek közül egy-két képet küldenétek az email címemre:

egazsonevarga@gmail.com

Ha szeretné valaki, néhány mondatot írhat a kirándulás élményeiről (mi volt számára érdekes, mi tetszett...)

Határidő: május 29.

Matematika 05.18.

Sziasztok!


Rövid leszek ma!

Nektek készítettem, fogadjátok szeretettel!


Nézd meg:Nézd meg!


Óra témája: Terület és kerület számítás gyakorlása

Egy interaktív képet készítettem, kattints a szines gombokra! Ma nem kérek fényképet!

Link:interaktívkép

 Jó tanulást!

Margó  néni

Történelem Kádár-rendszer

Kedves 8. évfolyam!

Itt láthatjátok az elmúlt órai munkafüzetbeli feladatok megoldókulcsát, kérem mindenki ellenőrizze le! Köszönöm! :)



Ezen a héten a Kádár-rendszerrel fogunk foglalkozni!

Az 1956-os forradalmat és szabadságharcot leverő szovjet hadsereg Kádár Jánost (eredeti neve: Csermanek János!!!) juttatta hatalomra. Ő lett az újjászervezett kommunista párt, a Magyar Szocialista Munkáspárt főtitkára és a kormány feje is. Mivel több mint 30 évig volt hatalmon, személye egy korszak jelképe is lett. Kádár János hatalmának első néhány évét véres megtorlás jellemezte. A forradalom résztvevői közül sokakat végeztek ki, és vetettek börtönbe. (= KEMÉNY DIKTATÚRA)
Az 1960-as évektől fokozatosan enyhült az elnyomás, és a többi kommunista országhoz képest egy élhetőbb rendszer alakult ki Magyarországon. (=PUHA DIKTATÚRA) Ezzel egyidejűleg a kommunista párt hatalmát nem lehetett megkérdőjelezni...
Az elkövetkezendő 3 (!) történelem óránk anyaga a Kádár-rendszer lesz! Tulajdonképpen ezt az időszakot 3 részre oszthatjuk:
1. A megtorlás időszaka (=kemény diktatúra)
2. A Kádár-rendszer megszilárdítása (konszolidáció), az enyhülés időszaka (=puha diktatúra)
3. A Kádár-rendszer válsága

1. lépés: Olvasd el a TK. ide vonatkozó leckéit (Kádár reformjai és rendszerének válsága + Társadalom és kultúra, A mindennapi élet) TK. 162-168. oldal

2. lépés: Nézd meg a Kádár-rendszerről szóló következő videókat:

https://zanza.tv/tortenelem/kadar-korszak/gazdasag-es-tarsadalom-kadar-korszakban

https://zanza.tv/tortenelem/kadar-korszak/eletmod-az-1960-70-es-evekben-magyarorszagon

3. lépés: Oldd meg a következő munkafüzetbeli feladatokat 10 pontért: MF. 58/ 1. és 3. feladat + 59/1. és 3. feladat

4. lépés: Gyakorlásképpen oldd meg a következő learning apps-os feladatokat 20 pontért:



Fotót a 3. és 4. lépés elvégzéséről kérek! Kereken egy heted lesz a témában való elmélyülésre, illetve ezen feladatok elvégzésére! Köszönöm! :)

HATÁRIDŐ: 2020. május 25., reggel 8 óra!!!

Jó munkát!
Kriszta néni









Német emelt

Liebe Kinder!

Gyakoroljátok ma az ob kötőszóval összekötött mellékmondatok szerkesztését!
Tanultuk, hogy az "ob" kötőszó jelentése: vajon, -e.
Hogyan fordítjuk akkor az ilyen mondatokat?

Pl. Ich weiß nicht, ob es am Wochenende regnet.
     Nem tudom, hogy a hétvégén esik-e az eső.

 Tk.30./3.

Képezzetek "ob" kötőszóval mondatokat az összetartozó mondatfelekkel! Írjátok le a szám-és betűpárokat, majd írjátok le a  kész mondatokat a füzetbe!
Ne felejtsétek el, hogy a keretes mondatok esetében mindig a ragozott ige áll a mondat végén!
Figyeljétek a példamondatot! Olvasható munkákat kérek!

A feladatokat a szokott módon küldjétek el!

Határidő: május 19.


05.18. Református hittan

Sziasztok!

Csütörtökön van Jézus Mennybemenetelének ünnepe, erről szól a következő diavetítés:

http://refpedi.hu/hatteranyagok/digitalis%20hittan/10het/Mennybemenetel_unnepe_5_8_oszt_CSG_SZA.pptx

Áldást és békességet!

Normál német

Hallo!

Olvassátok el a mesét! Tk. 88. o.

Hallgassátok meg a dalt, ami a meséről szól!

https://www.youtube.com/watch?v=F79G2pAX_fE

Olvassátok el magyarul is a történetet!

https://www.nepmese.hu/mesetar/mesek/ket-kecske-talalkozott-egy-pallon

Oldjátok meg a Mf. 106/26a feladatot! Melyik állatok élnek az erdőben?

Mi a mese tanulsága?




Angol N

Good morning!
Mai feladat:
  • MF 10/3 Válaszolj az SMS-re! 
  • MF 11/4 Írj magadrój 1-1 mondatot!
  • MF 11/5 E/3-ban(2, 3, 5) Si: does, a rövid válaszban is!
  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!  
  Erre a linkre tölthetitek a fájlokat. 

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

 Have a nice day.
Tóthné VK

Angol Emelt 06.10.

Sziasztok!                          H O L I D A Y !  Mindenkinek nagyon kellemes nyarat és jó pihenést kívánok!  Enikő néni