2020. április 7., kedd

Társastánc 29. hét

Kedves Szülők és gyerekek!

Remélem mindenki jól van és jut ideje a táncokat is gyakorolni!
A heti feladat hogy gyakoroljátok az eddig tanultakat. Mivel ma lenne a szünet előtti utolsó óra (játékóra), ezért csak egy rövid disco koreográfiát küldök, amit betanulhattok!
Szeretnék visszajelzést az otthoni munkátokról kép, videó, rajz formájában, messengeren vagy email-en: pap.balazs.ferenc@gmail.com, április 21-ig!


Jó munkát és jó egészséget kívánok!🙂

Kellemes Húsvétot!
Balázs bácsi

Német emelt

Liebe Kinder!
Arbeitet weiter im Schulbuch!

Tk. 16. old. Hast du gewusst...?

Egy kis segítség a könnyebb értéshez:

Trassenheide - egy település neve
Usedom - egy sziget a Balti - tengernél
die Insel - n   -  sziget

A megoldást kérem a szokott módon!
Határidő: április: 8.

Történelem Teszt: Hidegháború

Kedves 8. évfolyam!

Kérlek Benneteket, hogy mindenki nézze meg az e-mail-jét, vagy a messengerét, mert mindenkinek EGYESÉVEL megírtam, hogy a pontversenyben hogy áll, milyen hiányosságai vannak!

Ígéretemhez hűen pedig íme egy kis teszt a Hidegháború témaköréből (max. pontszám: 41 pont):

https://redmenta.com/Hidegháború Burjánné

HATÁRIDŐ: 2020.04.08., 16:00 !!!
Ha nem csinálod meg időben, lenullázom ezt a körödet!!!

Jó munkát!
Üdv: Kriszta néni

Angol N

Good morning!
Mai feladat:
  • 1B 2. r. más.+T 
  • Kövesd figyelemmel a videót!

  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
Happy Easter!

Tóthné VK

04.07. biológia :A feltételes reflexek ( tanult reflexek)

Sziasztok Gyerekek!

Elkezdődött a 4. távoktatási hét, és már csak 2 nap a tavaszi szünetig!!!

A mai óra anyaga: A tanult reflexek ( tk. 110-111.o.)
Az anyag megértését segítő videók :
-mozaweb
https://www.youtube.com/watch?v=BEnjG_kUp6A&list=PL0hWfPdqf_3ZZNUQCL6y0a3gu9z5SmaER&index=14

https://www.youtube.com/watch?v=asmXyJaXBC8  
( pavlovi kísérlet)
- a feltételes reflex kialakulása tk. 111.o. 1. kép!

Fontos! A feltételes reflex – ami akkor alakul ki, ha egy semleges inger egy vegetatív reflexet kiváltó ingerrel többször együtt jelentkezik.


Pavlov kísérlete a kutyával

Pavlov műtétileg behelyezett csövön át kivezette a kísérleti kutyák nyálát a szájukból, így az nem a gyomorba jutott, hanem egy mérőedénybe. Amikor táplálék kerül az élőlény szájába, automatikusan megindul a nyálképződés, hogy biztosítsa az étel útját a nyelőcső felé.
Pavlov észrevette azt, hogy a kutyák elkezdenek nyáladzani a táplálék látványára, vagy az ételtől teljesen független ingerre, mondjuk csengetésre is. Akkor jött rá arra, hogy az egyszerre jelentkező ingerek összekapcsolódnak és a kutyák ugyanúgy reagálnak akkor is, ha csak egyik vagy másik van jelen.
Magyarán, mikor a kutya sokat tapasztalta, hogy a csengetés után mindig táplálék jön, akkor csupán a csengetés hangjára beindult a nyálképződés.


A nyálelválasztás mint feltétlen reflex

Inger: táplálék kerül a szájba. Erre válasz: nyálelválasztás beindulása. Ez feltétlen, vegetatív reflex. Velünk született, normális esetben mindenkinél végbe megy.
A reflex lefolyása: 
inger – nyelv receptorai – érzőrostok – agytörzs (központ) – mozgatóidegrostok – nyálmirigyek (izomösszehúzódás, válasz)

A nyálelválasztás mint feltételes reflex

A táplálékhoz látási és szaglási ingerek is rendszeresen társulnak. (Amikor eszünk, látjuk, szagoljuk az ételt.) Egy idő múlva már az étel látványa, szaga is kiváltja a nyálelválasztást anélkül, hogy az étel a szánkba kerülne.
inger (az étel látványa) – szem receptorai – érzőrostok – agykérgi érző központ (látás érzet)
inger (táplálék a szájba) – nyelv receptorai – érzőrostok – agytörzs (központ) – mozgatóidegrostok – nyálmirigyek (izomösszehúzódás, válasz)
Ha a két különböző inger többször együtt jelentkezik, akkor az eredetileg semleges inger (látvány) hatására is kialakul a válasz.

Angol Emelt 04.07.

Sziasztok!

Mai téma: Project készítése

Ahogy ígértem, elkészítettem a felületet, ahová a PPT-ket várom.

Mindenkinek küldtem egy meghívót az e-mail címére!

1.Először az e-mail-eteket nézzétek meg!
2.Fogadjátok el a meghívót!
3. Hozzatok létre egy saját fiókot!Lehet, hogy valakinek már van, mert más tantárgyhoz már használtátok ezt a felületet.
https://en.linoit.com/
4. Ha sikerült belépnetek, kövessétek az utasításokat!

5. Készítsétek el a PPT!

6. Töltsétek fel! ( Remélem a PPT formátumot engedi, ha véletlenül nem, akkor word dokumentumba mentsétek ki a PPT tartalmát és csak WORD dokumentum formájában tegyétek közzé!)

Határidő: 2020.04.07. 16:00

Köszönöm szépen!

Jó munkát!

Enikő néni

u.i. Ha bármi probléma van, jelezzetek e-mailen!


Informatika 04.07.

Sziasztok!

A tanév hátralevő részében a Microsoft Teams tanulásmenedzsmenti felület megismerése és használata lesz az informatika tantárgy feladata.
Ennek bevezetéseként az alábbi feladatot kérem elvégezni:

1. feladat:
Írj egy emailt ( ltanita@kossuthtfoldvar.onmicrosoft.com címre) a tanult módon.

Tárgy mezőbe írd be a neved. (Így, ha nem a saját emailcímedről írsz, akkor is könnyen be tudom azonosítani)

Az emailben írd meg, hogy az elmúlt hetekben hogyan tanultál online.
Milyen eszközt vagy esetleg eszközöket tudsz használni?
Milyen internetet használsz? (mobil előfizetésben foglalt, van wifi, vezetékes internet)
Írd le, hogy hányan használjátok azt az eszközt amivel dolgozol vagy csak Te használod?
Mi okoz nehézséget? Mi az amit egyáltalán nem tudsz megcsinálni?
Melyik feladattípust szereted a legjobban? (űrlapos/ videó megnézés / feladatlap / okosdoboz / LearninApps / stb.)

Az emailedben leírtakra válaszolok és a válasz levelemben kapod meg a feladat második részét.

Ha nem tudsz emailt írni, egyrészt nagyon szomorú leszek, hiszen ezt gyakoroltuk az év elején, de ez ne legyen kifogás! Akkor messengerben írd le, hogyan tanulsz online (a kérdések ugyanazok)!

A szépen, szabályosan megírt emaileket mindenképpen pozitívan fogom értékelni!


Várom leveleiteket minél előbb!

Anita néni

Irodalom

Sziasztok!

Kérem szépen pótoljátok az elmaradt feladatokat, akinek van tartozása, küldje!!!

Mai feladatotok:

Olvassátok el a Tk. 196-200. oldalig a következő novellát!

Normál német

Hallo!

Közeledik a húsvét!

Hallgassátok meg a húsvéti videókat! Énekeljetek, táncoljatok!

http://www.nyelvbirodalom.hu/nyelvtanulas/nemet-gyerekdalok/437-haschen-in-der-grube


http://www.nyelvbirodalom.hu/nyelvtanulas/nemet-gyerekdalok/438-hoppel-hoppel-1-2-3

Nézzétek meg a húsvéti képet!

https://de.islcollective.com/deutsch-daf-arbeitsblatter/wortschatz/ostern/ostern-plakat/96996

FROHE OSTERN!!!

Angol Emelt 06.10.

Sziasztok!                          H O L I D A Y !  Mindenkinek nagyon kellemes nyarat és jó pihenést kívánok!  Enikő néni