2020. május 6., szerda

Angol Emelt 05.06. Litteratum versenyzőknek

Kedves Versenyzők!
Aki részt vesz a döntőben, de még nem hozzott létre fiókot, kérem igyekezzen.
FONTOS! kapcsolt gmail fiókkal (szülői jóváhagyott) nem működik a regisztráció! 
Használjanak teljes értékű gmail címet (pl. a szülőét) a fiók létrehozáshoz. A visszaigazoló email a spam mappába érkezik. Ott keressék!
Készítettünk egy oktató videót, amiben lépésről lépésre bemutatjuk, hogyan kell a https://netverseny.hu oldalon új fiókot készíteni. 
https://youtu.be/PW7sejfa_Ew
Kedves Versenyző!
Amennyiben még nem léptél be a megfelelő kurzusba (nyelv amiből versenytel és az évfolyamod), akkor nézd meg ezt a videót és iratkozz be.
https://youtu.be/tgijNZDCDN8
Feltettük a gyakorló tesztet is. 40 perc áll a rendelkezésedre a megoldására és egyszer próbálkozhatsz. (úgyanúgy mint , ahogy a döntőn lesz)
A tesztek szerda este 22 óráig elérhetőek.
Nézd meg a videót kitöltés előtt:
https://youtu.be/weoJEluuGA4
Kérem nézzék emailjeiket, a honlapunkat, vagy a facebook oldalunkat.
Minden jót kívánunk!
Üdvözlettel: Takács Ottó
Litterátum Angol és Német Versenyek
Telefon: 30/ 656-4436

Történelem Rákosi


Kedves 8. évfolyam!

Az elmúlt óra munkafüzetbeli feladatainak megoldókulcsát itt láthatjátok. Mindenkit arra kérek, hogy ellenőrizze le a megoldásait! S akik voltak olyan kedvesek, hogy időben elküldték a HF-t, azoknak beírtam 10 pontot! Sőt! Egy-két elképesztő megoldásra (Pl. Kinga fogalmazása, Zsófi rajza, Melinda ötlettára... amiket következő órán közzéteszek, ha megengeditek Lányok...) MÉG NAGY ÖTÖST IS ADTAM!!! Köszönöm! :)





A mai órán tovább folytatjuk Magyarország "szovjezitálását"... Ez is 2 tör óránk anyaga lesz!

1. lépés: Olvasd el a TK-ben az ide tartozó leckéket: A Rákosi-diktatúra (145-147. oldal), Az "új szakasz" és kudarca (148-149. oldal), A magyar sport aranykora (150-151. oldal)!

2. lépés: MINDENKINEK KÖTELEZŐ FELADAT: Foglald össze egy rövid fogalmazásban a Rákosi-korszak legfőbb jellemzőit! Használd a következő fogalmakat: államosítások, kollektivizálás, kötelező beszolgáltatások ("padláslesöprés"), koncepciós perek, munkatáborok, személyi kultusz, erőszakos iparosítás, életszínvonal (10 pont) Kérem a fotót!!!

3. lépés: A következő feladatok közül válassz egyet, küldd el a fotóját a címemre -természetesen megoldva :)  -, majd zsebeld be az érte járó újabb 10 pontot!!!

- Nézz utána, hogy mi volt a recski kényszermunkatáborban a felügyelők jelmondata! +7-8 mondatban jellemezd a tábort!
- Írj egy minimum 8 mondatos fogalmazást: "Részt vettem a HELSINKI/MELBOURNE-I OLIMPIÁN" címmel!
- Írj egy sportkommentátori tudósítást az Aranycsapat szenzációs 6:3-mas győzelméről!
- Készíts egy Rákosit / a kommunista rendszert éltető plakátot!
- Készítsd el Sztálin budapesti szobrát!
- Gyűjtsd össze minimum 6 vázlatpontban Nagy Imre reformjait (Sztálin halála után)!
- Oldd meg a következő munkafüzetbeli feladatokat: MF. 53. oldal /2. feladat + 54. oldal/1. feladat
- Ha teheted, nézd meg A TANÚ CÍMŰ FILMET (én ezt választanám, még a szülők is ismerhetik!!!), ami szuperül összefoglalja ezen korszak jellemzőit!!!!!!!!!!! Készíts belőle egy minimum 6 mondatos filmajánlót, kedvcsinálót osztálytársaidnak vagy egy filmplakátot!

HATÁRIDŐ: 2020. MÁJUS 13., REGGEL 8 ÓRA!!! Ha nem küldöd el időben, 0 pontot kapsz!!!

(Két képet kell küldened: egyik a kötelező feladat, másik a szabadon választott, összesen 20 pont szerezhető a mai órán.)

Jó munkát!
Kriszta néni



Német emelt

Liebe Kinder!

Wir haben also die Grammatik über die Komparation der Adjektive früher schon durchgelesen und durchgelernt.
Übt heute dieses grammatische Lehrmaterial!
Már korábban megbeszéltük a melléknévfokozás és a hasonlító szerkezetek szabályait. Ma gyakoroljátok a tanult nyelvtani ismereteket!

Tk.26./1. A minidialógusok mondatait írjátok le a megoldásokkal együtt a füzetbe!


Gyakoroljátok a 2. lecke  szövegének olvasását, fordítását! A szavakat tanuljátok meg!


A feladatot kérem a szokott módon bemutatni!
Határidő: május 8.

Földrajz 05.06.


Sziasztok!

A LearningApps oldalon kevesen jelentkeztetek be.Küldöm a kódokat,talán ez a baj!

behívó

belépő kódok



A mai órán a Dunántúli-középhegység lesz a téma!
Legyen előttetek az atlasz,a következő videó segítségével keressétek meg a tájakat! Ne lepődjetek meg,hogy az 5.osztályosoknak címezték,nektek is tökéletes lesz.


Dunántúli-középhegység részei

Töltsétek ki a munkafüzet 62.oldal 3.feladatát! Küldjetek fotót!
Tankönyv 117.oldal,a többi résszel a következő órán foglalkozunk.

Próbáljatok a LearningApps feladataiban is dolgozni!! Köszönöm!


Matematika 05.06.


Sziasztok!

Úgy látom még mindig vannak olyanok, akik nem értik, hogy a 0 kevesebb, mint a 30. Ha nem küldesz semmi fényképed a munkádról az 0 pont. Viszont ha küldesz valami próbálkozást az már 30 pont. De majd augusztusban megértik!

A mai órán a sorozatokat folytatjuk. A sorozatok egyik fajtájával ismerkedünk meg!

Óra címe: Számtani sorozatok

Készítettem egy tanulási utat, egy tanulási ösvényt. Ha végig mész minden feladaton, videón , játékon akkor meg van a 100 pont!
Inditás után, írd be a neved!
Majd a start gombbal indul. Remélem minden elindul. A játék lehet, hogy csak úgy ha a téglalap alatti linkre kattintasz!
Vigyázz, mert én látom, hogy mit hagytál ki, min ugrotál át... Vezesd a bábut minden kockára!

Link:Tanulási út

Már csak az önálló feladat van!


tk 186/3, 7  Ennek a megoldását kérem elküldeni!


Jó tanulást!

Margó néni

Fizika 05.06.

Gratulálok a projekteseknek, (Evelin, Viki, Szilárd, Zsombi, Marcell, Fanni, Kinga)  megdolgoztatok, az első jegyért. A feladatotok még a projektzáró kérdőív kitöltése a második jegyért: PROJEKTZÁRÓ A FÉNYRŐL

A témazárósok is megtették kötelességüket, javítási lehetőség csütörtökön 8-13-ig a Classroomon át a Redmentában. (Erika, Laura, Edin, Roni, Martin, Tibi, Gergő, Melinda, Heni, Zsófi) Ha nem akarsz javítani, neked a héten már pihenő.

FIGYELEM!

Sem projektet, sem témazárót nem írt: Levente, Márk, Csaba, Ádám, Mira, Sanyi, Virág,
Az értékelés alól most már senki sem bújhat ki! Csütörtökön már nem százalékkal írom be a Krétába a témazáró eredményét, ne maradj le róla! Holnap 8-13-ig pót-témazáró a Classroomon át a Redmentában.

Hétfőn 9 órakor kötelező jelenlét a Teams videós órán, a projekteket fogjuk megnézni. Addig lépj be a fizika csoportba és hagyj ott egy üzenetet, hogy ott leszel. 
Ez alatt a blogbejegyzés alatt is írd be a neved, és azt is, hogy mi a heti feladatod!
Busi Judit

Angol Emelt 05.06.

Sziasztok!

A mai téma:  Exercises for& since

1. Csináljátok meg a következő linken a tesztet!
A helyes mondatokat másoljátok le a VONALAS FÜZETbe!
https://www.5percangol.hu/online_nyelvtani_tesztek/for-vagy-since

2. A teszt alatt találtok egy összefoglalót a Present Perfect jellemző időhatározóiról.
Olvassátok el!
A VONALAS FÜZETbe másoljátok le az időhatározókat( vastagon szedett szavak) a jelentésükkel együtt. 
Írjátok le a példamondatokat magyar fordítással is!

-Fényképezzétek le a füzeteteket!

3. Küldjétek el a képet, képeket 2020.05.06. 19:00-ig az e-mail címemre!

Köszönöm szépen!

Jó munkát!

Enikő néni

Nyelvtan

Sziasztok!

A témánk a TÖMEGKOMMUNIKÁCIÓ

Olvassátok el a Tk. 90-91. o

Egészítsétek ki a Tk. 90. o ábráját!

A lilával kiemelt rész írjátok ki a füzetbe! Tk. 91. o

Angol Emelt 06.10.

Sziasztok!                          H O L I D A Y !  Mindenkinek nagyon kellemes nyarat és jó pihenést kívánok!  Enikő néni